dinsdag

Wie Is Mijn prospect / Klant ?

Een van de belangrijkste vragen die je je regelmatig zou
moeten stellen is :
Wie is mijn prospect of klant.
Dit moet de rode draad zijn bij alles wat je in je bedrijf doet.
Of je nu een website maakt, prospect, closed, artikelen schrijft,
alles draait immers om je klant, je prospect. Als jij je prospect
goed begrijpt
, is het niet zo moeilijk om een relatie met hem op
te bouwen. En als je prospect/klant vervolgens besluit om hier
ook zakelijk mee aan de gang te gaan, heb je een stevige basis
gecreëerd.


Vragen die je hierbij kunnen helpen zijn:

- Wie is mijn klant, leeftijd, man/vrouw,getrouwd, kinderen etc.
- Wat zijn de klachten.
- Wat is zijn/haar grootste frustratie.
- Wat is het resultaat of de uitkomst die mijn prospect wil
bereiken.
- Wat is de (irrationele) emotionele fantasie die hij heeft over
hoe het nu gaat en wat hij wil bereiken.
- Wat zijn zijn verlangens.
- Welke informatie zoekt hij nu. Waar kan hij geen antwoord op
vinden.

De gevoelens, emoties die de prospect of klant bij deze vragen
heeft zijn heel belangrijk. Als je deze kent, kan je met goede
gerichte oplossingen komen. De prospect moet zich realiseren dat
jij weet wat zijn problemen of vragen zijn. Dat jij de juiste
oplossing of hulp kan bieden
. Als hij jouw verhaal leest of hoort
moet hij hierdoor zo worden gepakt dat hij wil blijven luisteren
of lezen omdat hij weet dat je gelijk hebt, dat het zo is en dat
de oplossing die jij aanbiedt, echt datgene is wat
hij nodig heeft of naar verlangt.


Hieronder volgen een paar voorbeelden van gevoelens die door het
hoofd van een prospect kunnen spelen.

Klacht: Gebrek aan energie,
Frustratie: Al mijn energie gaat op aan werken. Ben 's-avonds niet
meer in staat om iets anders te doen dan voor de tv te hangen.
Geen energie om te sporten of uit te gaan. In het weekend kan ik
ook niets, dan moet ik uitrusten.

Klacht: Te dik,
Frustratie: Mensen hebben geen respect voor mij omdat ik te dik
ben. Durf niet naar een sportschool, ze kijken altijd naar mij.
Voel me niet gezond en energiek. Kan niet alles wat ik wil. Ben
bang ziek te worden door mijn overgewicht, eerder dood te gaan.
Weet niet wat ik aan moet trekken. Ik voel me nergens prettig in.

Als je dit benoemt en je biedt er een gegarandeerde oplossing voor.
Wat denk je, zou de prospect hier naar willen luisteren en jouw
hulp voor verandering willen aannemen en graag klant worden?
Gegarandeerd. En helemaal als het ook duidelijk is dat jij weet
waar je het over hebt en een expert bent op dit gebied.

Succes hebben komt niet aanwaaien, maar iedereen die
werkelijk wil, kan leren hoe succesvol te worden.


.

Geen opmerkingen:

Opmerkelijk !!!