woensdag

Het geheim van persoonlijke nieuwsbrieven

Laatst kreeg ik de volgende vraag: Ik krijg altijd van die
persoonlijke mailjes van je, dat stel ik erg op prijs. Maar
doe je dat nou met iedereen? Dat is toch ongelofelijk veel
werk. Want ik neem aan dat er veel meer mensen op jouw
website reageren.

En dat is waar. Maar laat ik mijn geheim, en dat van alle
echte internet / netwerk marketers met je delen. Dat
geheim heet: autoresponder


Stel, je hebt een opt-in page, ook wel landingpagina genoemd.
Dat is zo’n website waar je je gegevens op achter laat, vaak
omdat je op die manier gratis meer informatie ontvangt over
iets dat je interesseert. Trouwens voor het opbouwen van je
database (het levensbloed van je bedrijf) is een opt-in pagina
heel belangrijk maar daar ga ik het een andere keer over hebben.

Je hebt deze pagina bij de diverse zoekmachines aangemeld en
de leads die hier hun gegevens achter laten wil je verder
benaderen. Als je alleen hun naam en emailadres hebt gevraagd
ga je verder contact leggen via email berichten of een
nieuwsbrief. En dan gebruik je een autoresponder.

Er zijn verschillende bedrijven die deze service aanbieden.
Het voordeel van een autoresponder is dat je niet meer
handmatig zelf je mails hoeft te versturen. Ook als je op
vakantie bent gaat alles gewoon door. Je schrijft bijvoorbeeld
15 nieuwsbrieven, zet die in de autoresponder en stelt in om
de hoeveel dagen er een brief moet worden verstuurd. De
autoresponder zet, als je dat wilt, zelf de naam van de klant
in het bericht.


Bovendien, mits je met een goede autoresponder in zee gaat,
komt 99% van de berichten gewoon bij de klant in de inbox en
dus niet in de spambox. Ook heel belangrijk dat als je veel
mails van je eigen adres verstuurd je altijd spamklachten
zult krijgen, al doe je het nog zo netjes. In dat geval loop
je het risico dat je email adres, zonder waarschuwing,
geblokkeerd/opgeheven wordt waardoor je alles kwijt bent.

Ben je van plan regelmatig mails naar klanten te gaan sturen,
dan kan je dus eigenlijk niet zonder een autoresponder Een
van de beste en prettigste autoresponders, met heel veel
mogelijkheden die je vroeg of laat ook gaat gebruiken, is
AWeber.
Hier werk ik zelf naar volle tevredenheid mee en
deze wordt ook door de meeste internet / netwerk marketers
aanbevolen. AWeber kost $ 19,- per maand
en is, als je een bedrijf hebt, van de belasting aftrekbaar.

.

Geen opmerkingen:

Opmerkelijk !!!