woensdag

Wat Is Netwerkmarketing Nu Echt?

Vandaag viel ik midden in een gesprek over netwerkmarketing.
Er werd gesteld dat netwerkmarketing zo heet omdat je je
netwerk, je vrienden en kennissen, benaderd om je producten
te verkopen en ze in de business te krijgen. Een simpele
manier om een eigen bedrijf te hebben.
Je hoeft zo dus niets
van marketing of commercie te weten. Geen geld te investeren
in reclame etc.

Een aantrekkelijke manier van zaken doen voor iemand die
niets van zaken doen weet, zo stelde de spreker. En weet je
zei hij, zo ben ik er ook ingerold. Het probleem was alleen
dat ik op een ogenblik nergens meer naar toe ging zonder
bijbedoelingen.

Ik kreeg het maar niet voor elkaar om goed geld te verdienen
met mijn mlm bedrijf. Het gevolg was dat als ik op feestjes
of bij familie en dergelijke kwam, ik steeds zat op te letten
of ik iemand iets hoorde vertellen over problemen met zijn
gezondheid of over te weinig geld. Zodat ik kon inhaken en
mijn verhaal kon vertellen en ze in mijn netwerkmarketing
business kon krijgen.


Ik werd op laatst naar van mezelf en ben met netwerkmarketing
gestopt. Ik vond het echt niet leuk om mijn vrienden, kennissen
en familie van alles te moeten aansmeren. Het voelt nu echt als
een opluchting en toch zijn het wel goede producten en ik denk
ook wel een goed bedrijf. Ik gebruik zelf de producten trouwens
nog steeds.


Ik had dit alles aangehoord en realiseerde me dat het helaas
vaak zo gaat met netwerkmarketing. Jammer, want inderdaad
netwerkmarketing of MLM is een hele goede laagdrempelige manier
om je eigen bedrijf te beginnen.

Alleen... de meeste mensen hebben geen flauw idee waar ze
aan beginnen.


Wat is netwerkmarketing nu echt?

Netwerkmarketing is in wezen niet meer als een
betaalsysteem. Simpel gezegd, jij zet producten in de markt en
je helpt mensen, die dat ook willen doen, bij het starten van
hun bedrijf.
Jij krijgt een percentage over hun omzet en je
ondersteunt ze bij het begeleiden van nieuwe ondernemers.

Als je dit goed doet worden jullie en de ondernemers die jullie
begeleiden heel succesvol. Op deze manier is het een win-win
situatie voor iedereen. Ieder heeft zijn eigen verantwoordelijk
heid, je werkt samen maar je hebt geen personeel. Ideaal!


Alleen... Je moet wel weten hoe je aan klanten en business
mensen komt. En dat is voor de meeste mensen het addertje
onder het gras, want hoe doe je dat
.Is je familie, vrienden en
kennissen benaderen echt de enige juiste manier van netwerk
marketing?

Over het hoe het ook anders mogelijk is, kan je al het een en
ander in mijn blog lezen. Ook zal ik daar de komende tijd nog
verder op in gaan.
Wil je nog meer lezen, kijk dan eens op
www.websiteartikelen.nl
.

Geen opmerkingen:

Opmerkelijk !!!