Als je start met een netwerkmarketing bedrijf, is het goed om je
te realiseren dat je start met jouw eigen MLM bedrijf.
Om een echt goed bedrijf te krijgen moet je altijd met overtuiging
en inzet werken. Zo ook met een netwerkmarketing bedrijf.
Je moet echter wel weten wat je moet doen om succesvol te worden
met je MLM bedrijf.
Een van de belangrijkste dingen is het contact met prospects.
Een vraag die ik regelmatig krijg is: Hoe krijg ik mijn prospect
zo ver dat hij doet wat ik wil?
Allereerst is het belangrijk dat je er achter komt of je prospect
werkelijk een behoefte of een verlangen heeft naar jouw product.
Als jij gezondheidsproducten vermarkt en je prospect is volkomen
tevreden met zijn gezondheid, of hij heeft wel problemen maar is
niet genegen er iets aan te doen of er geld voor uit te geven.
Stop dan!
Tracht hem niet om te praten. Zonde van je energie en tijd.
En mocht het je al lukken dan heb je zelden een tevreden klant.
Ga liever op zoek naar willige prospects, zgn. laaghangend fruit.
Hoe gek het ook klinkt, mensen die al eens een soort gelijk product
hebben gekocht staan veel opener tegenover jouw product.
Mensen kopen vanuit emotie.
Als jij prospects de overtuiging kan mee geven, dat dit hetgeen is wat
ze zoeken. Dat ze zo een beter leven krijgen. Dat dit helpt bij hun
pijn/problemen op fysiek of emotioneel gebied. En je helpt ze om
in te zien dat de excuses die ze mogelijk hebben om niet te kopen,
niet zo zwaar wegen als de redenen om wel te kopen.
Dan zullen ze graag kopen.
Pas na de koop zullen ze voor zichzelf rationele verklaringen
bedenken waarom ze dit gekocht hebben.
Een belangrijke hulpmiddel bij een verkoopgesprek met een prospect,
een artikel, website maar ook in "gewone" gesprekken.
is de AIDA formule.
A = Attention (trek de aandacht)
I = Interest (voedt de interesse)
D = Decision (help bij de besluitvorming)
A = Action (actie, de koop)
Op deze AIDA formule, zal ik een andere keer dieper in gaan.
.
donderdag
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten