donderdag

Reclame, een boodschap creëren die mensen aantrekt

De sleutel tot verkoop is de noodzaak creëren om te kopen.
Hoe doe je dat. Je moet een boodschap creëren die mensen
aantrekt. Die de wens tot hebben of een gemis aan, creëert
of duidelijk maakt...


Kijk jij wel eens naar televisie reclames? Misschien reageer
je nu wel enigszins geërgerd, ja ik moet wel, het zit immers
overal tussendoor.

Oké, dat is waar. Maar wat ik bedoel is: kijk je er wel eens
naar vanuit een marketing standpunt, als een bedrijfseigenaar?
Dan kijk je namelijk op een andere manier. Dit zijn reclame
boodschappen die miljoenen kosten. Niet alleen om uit te zenden
maar ook om te laten maken. Ze worden door professionele
reclamebureaus gemaakt. Door mensen die hier lang op hebben
gestudeerd. Ditzelfde geld voor advertenties in bladen.

Je kan hier veel van leren voor je eigen bedrijf.

Kijk goed waarom bepaalde advertenties aanspreken en verlangen
creëren, tot kopen uitlokken. En waarom gebeurd dat, hoe doen
ze dat. Moet er om succes te hebben altijd positief op worden
gereageerd. Of kan een negatieve beleving ook blijven hangen
en tot kopen aan zetten?

Kijk en stel je zelf vragen en schrijf de antwoorden op.

Ga naar een winkel waar ze producten verkopen uit hetzelfde
assortiment als jij doet met je netwerkmarketing bedrijf, bv.
een vitamine shop. Neem een bloknootje en pen mee om
aantekeningen te maken. Let op de advertenties die ze hebben.

Kijk hoe de producten gepresenteerd worden, op allerlei
manieren. Flyers, flesjes, potjes, het etiket, de boodschap
er op. Dit alles geeft je tips en ideeën. Kijk hoe mensen
reageren op de producten.

Waarom verkoopt het een beter dan het ander, dat heeft een reden.

Het is niet om wat er werkelijk in het potje zit, niet om de
inhoud.
(behalve als je het product weer opnieuw, na tevreden
gebruik, koopt) Mensen kopen vanwege de buitenkant. Iemand die
voor de eerste keer een product koopt let op uiterlijke dingen.

Let altijd op als er iets aan jou of aan iemand anders wordt
verkocht, wat gebeurt er. Kijk naar verkoop films en let
goed op, overal waar iets verkocht wordt. Het geeft je gratis
ongelofelijk veel ideeën en technieken die je kunt toepassen
in je eigen bedrijf, op je eigen producten.

.

Geen opmerkingen:

Opmerkelijk !!!