woensdag

Old School VS New School - Business Building

Of dit nu je eerste netwerkmarketing bedrijf is of je
zoveelste, je hebt waarschijnlijk al ontdekt dat er twee heel
verschillende manieren van denken en werken zijn als het gaat om
het laten groeien van je business.

Tot het midden van de jaren 90 was het zo dat netwerk
marketers altijd werkten via huisparty's, hotelmeetings,
namenlijsten van hun warme markt, flyers, mond tot mond
reclame en al dit soort "personal" business building technieken.

En, er is absoluut niets mis met deze manier van werken.

Tja.........

Toen kwam het internet en het duurde een aantal jaren voor
marketers daar echt mee aan de slag gingen..... Tegenwoordig
is het eigenlijk niet meer persé nodig om van huis te gaan om
een groot bedrijf op te bouwen. Er is in ieder geval geen
dwingende noodzaak meer voor.

Er is immers een reden waarom wij met een "home based
business" zijn gaan werken.


Kijk er is niets mis met één van deze benaderingen, maar de
meeste mensen blijven toch liever thuis, als ze een keuze
zouden hebben, om zo hun business te bouwen.

Laten we eens kijken naar het objectieve verschil tussen deze
twee technieken.

Als je lijsten maakt van je warme markt en deze mensen in een
hotelzaaltje uitnodigt, denk je dan dat je meer prospects bereikt
op deze manier of zou je er meer online kunnen genereren om
hen vervolgens te bellen?

Kijk ik zeg niet dat het geen zin heeft om persoonlijk een ruimte
met prospects te vullen - er is een juiste tijd en gelegenheid
voor de meeste technieken die in deze prachtige industrie
worden onderwezen.

Het één kan een aanvulling zijn op het ander, maar je moet wel
weten hoe. Bijvoorbeeld waar je advertenties plaatst en -Heel
Belangrijk
- wat zeg je wanneer je een prospect aan de lijn
krijgt.

Ervaring is belangrijk om een succesvolle marketing organisatie
te bouwen. Succes komt als je de kennis hebt van wat je moet
doen, hoe het te doen en begrijpt waarom je doet wat je doet.

Start bij de basis

Maak een conference call presentatie. Leidt met het product-
NIET met de opportunity ( zoals ik eerder besproken heb - dat
leidt tot veel uitval, er is altijd ergens een betere opportunity )

Maak een prospectscript met een duidelijke interessse vraag
waarbij je ook leidt met het product.

In de volgende blog zal ik daar verder op in gaan.

Op jouw succes,

High expectations are the key to everything

Wordt vervolgd

.

Geen opmerkingen:

Opmerkelijk !!!